Do prírody

Zdravím.
Odkedy sa po zime oteplilo, chodím často do prírody, hlavne na kopce, lebo krásne výhľady z výšiek do naších dolín ma nikdy neomrzia. Snažím sa chodiť hlavne teraz, keď ešte nie je všetko zarastené, ešte nie sú hady a neznesiteľné teplá. Také ideálne počasie. Darí sa mi objavovať nové cestičky, nové zaujímavé miesta, ktoré by som inak cez vysokú trávu a iný lesný porast nenašla. Občas sa cítim ako hlavná hrdinka Tajomnej záhrady. Milujem tú knihu, ale je aj viacero filmov, teraz som si ich hľadala: z roku 1949, 1993, 2001 a aj 2020 (možno aj viac, who knows). 



Naživo to vyzerá krajšie, vzadu sú kopce ešte so snehom


Lesné jahody pekne kvitnú, už sa teším, keď si ich zopár nazbieram


Ešte nejaká vrana a môžeme ho považovať za typický hororový strom


Stretla som po ceste mačku, a môžem vám povedať, že takto pekne mi žiadna mačka ešte nepózovala


"Ja sa cítim dobre, ja si to užívam"


Hotová modelka


Vždy som chcela ryšavú micu, to je jediná farba, ktorá mi chýba v zbierke, v mojej "mačkografii"


Tak sme sa potom rozlúčili a dohodli sa, že sa na tom mieste stretneme aj nasledujúci deň o tom istom čase. Teda, skôr som sa dohodla sama so sebou. Lebo mačky obvykle nerozumejú ľudskej reči. 😂😂 No bola som zvedavá, či tam fakt nebude. A neprišla, pochopiteľne. 😞

Chcem sa ospravedlniť, že som pridala viac fotiek mačky ako prírody. No toto vznešené ryšavé huňaté zvieratko bolo asi presne to, čo som v ten deň potrebovala.
Aby som vás uviedla do obrazu, stretla som ju hneď na začiatku lesa, kde sú ešte poblízku domy, takže určite niekomu patrila. Nebolo to tak, že by som našla nejaké opustené vyhladované chúďa, ktoré niekto vyhodil hlboko v lese.
Mám pripravených viac fotiek prírody, ale o tom v ďalšom článku. Plánujem asi aj recenzie na nejaké knihy a nejaké to jedlo. Môžete sa tešiť. Zároveň sa už potrebujem učiť na skúšky a možno čoskoro opustím Slovensko, takže uvidíme čo bude nasledovať v mojom živote. Ešte neviem, či budem mať skúšky prezenčne, alebo online. Všetko je chaos. Všetko. A ja som plná emócií, z ktorých sa potrebujem vybehať ako pes zavretý na pár metroch štvorcových.
Odišla som ku babke, kde asi budem pár dní. A hneď sa cítim lepšie. :)

Prajem vám pekný zvyšok dňa (aj týždňa).

Komentáre

  1. Teď je počasí akorát na procházky :) Ale je to záhul už jen kvůli té roušce. Přesně takovouhle micinu máme toma a je to největší mazel :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hezky využitý čas. :) Jsem překvapená, že kočička tak hezky pózovala a nechala se pohladit. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc hezká procházka, a ta mačka je krásná :-)
    goodmoda.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kočičkaaaaaaaa <3 opravdu modelka :) je super hledat takhle nová místa, já mám z toho trošku strach.. asi že budu v novém prostředí a sama no :D a ideální počasí je toto rozhodně!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ach jo, mě už nebaví tento chaos, kdy člověk opravdu neví, co bude, nemůže si pořádně nic naplánovat... Nelíbí se mi to, ale co zmůžeme, že? Užívejme si ty chvilky, kdy vypneme, jdeme do přírody... ty výhledy jsou nádherné, uklidňující... kéž by někdy zastavil čas :-) aspoň na pár minut...
    Kočička je učiněná modelka, takhle hezky pózovat :-) je krásná! A hlavně zvířátka dokáží i nemožné... špatná nálada je rázem pryč... se zvířecí společností se prostě člověk nedokáže mračit :-)
    Přeju ti krásný nový týden! Ať se daří a na články se budu těšit :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Mirko. Jednak se ti moc omlouvám kvůli tomu, že ti nešly vložit komentáře, moc mě to mrzí a snad ti ten návod tedy trochu pomohl, jinak si to neumím vysvětlit, jaká by byla jiná příčina problému. Blog asi neuznává http, ale celkově to nefunguje vůbec dobře. Když jsem publikovala článek a pak ho chtěla doupravit, tak mi napsali, že porušuju podmínky a pokud to nevymažu, blog nebude veřejně přístupný. Tak jsem to vymazala, dala do rozepsaných a pak mi napsali, že už ho můžou čtenáři vidět zase veřejně. Nevím, co s tím pořád dělají, ale neustále to blbne a upřímně mě to unavuje, když se s tím člověk takovou dobu píše a pak to třeba nemůže ani zveřejnit.

    Jů. Povedli se ti nafotit opravdu nádherné fotky. Ta krajina vypadá úžasně, jak z pohádky, to je sen. Já fotím přes mobil, takže to bohužel není u mě tak kvalitní jako z foťáku, takže kdyžtak pořídím asi klasický fotoaparát, protože mě taky baví fotit přírodu a člověk se i odreaguje.
    Kočička je rovněž krásná, takový pravý mazlík. Doma se staráme o sousedovy kočky, a který je v nemocnici už několik měsíců, protože vždycky upadl, je mu už 90 let a ty jeho kočky, které si domů vlastně nalákal nejsou tedy vůbec mazlivé, bohužel. Jakmile člověk přijde k nim, utíkají, nenechají se pohladit, pochovat a pak ale zase přijdou a mňoukají jen, když chtějí něco dobrého. Měli jsme dřív tedy kocoura Filipa a ten byl tedy dost mazlivý, ke člověku si šel i lehnout. Mně na kočkách mrzí to, že nejsou věrné páníčkovi/paničce, a že se drží spíše té chalupy, což se nedá říct třeba o psech.

    Je dobré, že chodíš do přírody, člověk se tam krásně odreaguje a může i leccos pěkného zahlédnout, na něco zajímavého narazit. U nás na vesnici není bohužel kam moc chodit, jsem tedy spíše na zahradě nebo jezdíme pro vodu do místní studánky, takže jedině tak se dostanu kdyžtak do přírody a je možnost se pak i projít v lese. Jsem ráda, že si můžu takto s tebou psát a potřebovala jsem také sdělit své emoce.

    No jinak s těmi zkouškami to teď bude asi všelijaké. To ti tedy vůbec nezávidím obzvláště v téhle nelehké situaci. Taky jsem si to užila a už bych to asi jen tak nechtěla zažít. Mám to za sebou pár let dozadu a teď mám ale ještě daleko horší starosti v životě než byla dřív pro mě samotná škola. Tobě přeju nicméně hodně úspěchů ve studiu a držím ti palce, aby jsi to zvládla. Pokud tedy dobře rozumím, studuješ na doktorku. Obdivuju tě, že tento obor studuješ, líbí se mi tato profese, je přínosná pro dnešní dobu a to hodně. Upřímně jsem to také chtěla zkusit, ale bála jsem se, že to nezvládnu, jsou tam prý hodně těžké zkoušky a jednak se bojím i krve, takže nevím, jestli by to byla ideální pak profese pro mě, ač si myslím, že nějakou empatii v sobě snad mám. My jsme měli zase psychologický blok, to jsme si ostatně sami mohli vybrat, ale bohužel se tomu také nevěnuju, ač jsem chtěla, ale opět jsem si raději netroufla se na tento obor hlásit, jelikož tam berou jen deset lidí. Zkusila jsem tedy humanitní a evropské kulturní zaměření, které bylo dost náročné, ale naštěstí tedy aspoň tohle jsem zvládla, bohužel to uplatnění je pak mizerné.

    No na blogu asi zveřejním něco do konce května, hrozně to stejně zlobí, takže většinu článků jsem si dávno přednastavila, aby se mi vůbec publikovaly a nesmím je už upravovat. Jsem zklamaná z toho, jak ten blog nefunguje a někde jsem dokonce vložila jedné ženě komentář, napsala pěkné a ona ho normálně vymazala a ještě komentáře uzavřela a já si to pak beru, protože jsem hodně citlivá a tohle jejich chování mi akorát ubližuje. Přijde mi to jako nevděk a neslušnost. Svět internetu není možná asi pro mě, ale ona i samotná realita se zdá pro mě těžká. Introverti jsou taktéž často bohužel nepochopeni.

    Moc ráda jsem tedy shlédla takovou krásnou podívanou a těším se na ty recenze a vůbec další články od tebe Mirko. Přeju hezký a pohodový den. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moc ďakujem za tento krásny dlhý komentár. Vážim si to. Blog.cz niekedy dosť blbne, aj ja som tam predtým mala blog a potom ma to prestalo baviť, tak som sa presťahovala tu. Https som tam písala aj predtým, no teraz už si na to budem dávať pozor. A som rada, že si prišla na príčinu, prečo mi to nešlo :) ďakujem.
      Kočky sú niekedy zákerné, objavia sa len keď sú hladné. Ale niektoré sa vedia aj pekne maznať, a to ma teší. A keď pradú, to vie pekne upokojiť. Ale sú to čarovné stvorenia, také záhadné občas, samostatné. Psy sú verné, to je pravda. Psa sme nikdy nemali, tak to neviem moc porovnať, no so psom by som aspoň mohla ísť na prechádzku alebo si zabehať. Je pekné, že sa staráte o susedove kočky.
      Tak na skúšky sa budem musieť dostaviť do školy, keď už uvoľnili niektoré opratrenia. Aspoň už viem na čom som, už som aj na jednu skúšku zapísaná, mám zápočet z najťažšieho predmetu, tak už som sa trochu ukľudnila a môžem sa začať naplno učiť.
      Aj ja často pochybujem či zvládnem byť doktorkou, tiež som celkom introvert, rada trávim čas sama so sebou, no zároveň som cieľavedomá a len tak sa nevzdám. Prvé roky budú určite ťažké, keď sa budem dostávať do praxe, no potom už by to malo byť fajn.
      Vyštudovala si pekný obor, škoda, že je tam zlé uplatnenie. Neviem o tom nič, ale aj tak sa nevzdávaj a ver si :)
      A neber si tak to chovanie iných blogerov. Ak si nevážia svojich návštevníkov, je to ich problém. Mne sa stalo asi 2 krát, keď som ešte blogovala na inom blogu, že môj komentár autorka blogu pochopila inak, ako som ho myslela. Neviem, či to bolo jazykovou bariérou alebo som to napísala divným slovosledom. Každopádne som na to dostala nepekné odpovede (až neadekvátne), tak som potom vysvetlila ako to bolo a na ich blog som už nikdy neprišla. Vyriešené :) Ale nebolo mi to jedno, musela som sa naučiť nebrať to tak vážne. Tak nemusíš mať z toho nejaké výčitky. myslela si to predsa dobre, to len autorka blogu asi mala nejakú vnútornú potrebu mazať komentáre. :)
      Internet je často zlý, ale tak aj vonkajší svet. V každom si treba nájsť to dobré a zlé ignorovať :) Dúfam, že som nejako pomohla.
      Ďakujem pekne, dúfam, že budem mať čas stále písať nejaké články. Aj ja sa teším, keď opäť zavítam na tvoj blog, Pekný deň.

      Odstrániť
    2. Děkuju za tvoji krásnou odpověď a podporu, vážím si toho. :) Určitě v pohodě dostuduješ a stane se z tebe skvělá doktorka! Věřím v to. Je to krásná profese. Už dlouho jsem totiž nezažila takto empatickou osobnost jako ty a zvláště pak ženu. Je vidět, že v sobě máš hloubku a nejdeš jen po povrchu jako třeba jiní lidé, i když samozřejmě je spoustu výjimek, jen je najít. Máš pravdu, nemůžu si to tak brát všechno k srdci a vážně, ale asi taková bohužel jsem, musím to tedy změnit a mít větší nadhled v životě. Mrzí mi, že jsi měla také nějaké nepříjemné zkušenosti v tom blogování, ale není to pak náš problém, ale opravdu těch lidí, tak si to nemůžeme potom vyčítat. No upřímně nikdy jsem si nepsala se slovenským člověkem, ale vůbec mi to nevadí, já jsem naopak moc ráda, aspoň vidím, jak se mluví na Slovensku, takže nějakou jazykovou bariéru vůbec neřeším a nevidím v tom problém, snad ti to také nevadí, že ti píšou většinou samí Češi. A pokud opustíš Slovensko, můžeš třeba přijet i na návštěvu. :) :)Pěkný den ti přeju. :)

      Odstrániť
    3. Aj ja ďakujem za podporu. :) Je pravda, že som empatická. Niekedy až moc, čo môže byť výhoda aj nevýhoda. A vidím, že aj ty si :) Snáď slovenčine dobre rozumieš, ja som napríklad nemala s češtinou nikdy problém, mám dokonca viac rodiny v Česku. No a keď budem mať po skúškach a situácia s vírusom už bude úplne v poriadku, tak by sme sa mohli kľudne aj stretnúť.
      Všimla som si, že máš dočasne pozastavený blog, tak snáď sa to čoskoro spraví. To bude určite kvôli nejakej blbosti, blog zas blbne. :)

      Odstrániť
    4. Tak vidím, že blog už znova funguje. To je super.

      Odstrániť
  7. Moc pěkné fotky :) Já taky zas fotím víc fotek psů než přírody :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Nemáš vůbec zač. Tak vidím, že máš zájem jako jedna z mála, tak jsem moc ráda a děkuju ti za to. :-) No empatická se zdáš být hodně a myslím si, že na dnešní dobu je to určitě velká výhoda. Samozřejmě někdo si takové vlastnosti váží, někdo ne, to už je o konkrétních lidech no. Slovenštině dobře rozumím, nedělá mi problém si číst tvé články v jiném jazyce a zatím jsem rozuměla všemu, tak je to v pohodě. Jsem ráda, že máš i nějaké členy z Česka, já bohužel ne. To by bylo skvělé, když by jsi se chtěla i případně potkat. To je od tebe moc hezké a milé. Tak určitě bych byla ráda a moc. No blog tedy zlobí, vůbec nevím, co s tím pořád dělají, ale psali mi, že mi ho odblokovali, tak snad už to půjde v pořádku. No on mi tam stejně asi nikdo moc nechodí, jsem ráda, že ty zrovna ano. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tipy na (letnú) kozmetiku

Trash No.1

Jean-Paul Didierlaurent - Čitateľ z vlaku o 6:27