Chodník korunami stromov a Košice

Zdravím.
Toto leto bolo celkom rýchle. Brigádovala som.... A na žiadnej dovolenke som nebola, ale pár jednodňových výletov sme si urobili. Najčastejšie to bolo člnkovanie sa na Oravskej priehrade, no taktiež sme boli na horách alebo sa prechádzali po mestách.
Takže moje kroky po tomto lete ostali v pamäti  dvoch najbližších krajín: Česko a Poľsko. A samozrejme Slovensko, z ktorého krás bude tvorený aj tento článok.

Minulý rok otvorili v Bachledovej doline Chodník korunami stromov. Pokiaľ ste nadšeným turistom, určite už viete o čo sa jedná - buď ste ho už navštívili, alebo sa tam chystáte. Ak vás neodradila výška vstupného.
No pokiaľ radšej sedíte doma a prežierate sa čipsami, toto môže byť začiatok vášho nového turistického života. Obujte si pevnú obuv (žiadne crocsy), dobite baterku na mobile na 100%, ktorú budete potrebovať na fotenie (aby ste sa mali čím pochváliť na instagrame :D), poprípade (ako aj my) na  navigáciu.



Aby ste sa dostali až k samotnému chodníku, ešte potrebujete vyšlapať cca 2 kilometre po hlinenej ceste (miestami mierne kamenistej), ktorá smeruje dokopca. S takou priemernou kondičkou tam budete asi za pol hodinky. 
V letných mesiacoch (jún - september) je chodník otvorený od 9:00 do 19:00. Odporúčam ísť hneď od deviatej, pretože tam bude menej ľudí a samozrejme aj menej teplo. Ale možno by to aj večer bolo fajn. :)






Na konci je vyhliadková veža, z ktorej pekne vidno nie len celý chodník, a stromy a drevo a ďalšie stromy :D :D, ale aj kopce v pozadí.
No a úplne navrchu je taká sieť z lán, po ktorej prejsť z jedného konca na druhý je pekná výzva, ktorú som podstúpila a zvládla.



To by bolo všetko z Bachledky. Teraz mám niečo možno trošku menej zaujímavé. Teda aspoň pre mňa, pretože hory boli u mňa vždy na prvom mieste, čo sa týka cestovania.

Tou spomínanou druhou destináciou sú Košice. Tam sa mi tiež veľmi páčilo. Je to krásne mesto s mne veľmi blízkou architektúrou. Dóm sv. Alžbety je úchvatný. Vyšli sme aj hore na vežu, kam vedie veľmi úzke točité schodisko, ktoré rozhodne nie je pre každého. Avšak výhľad stojí za to.





No a ešte sme sa  napapali. Však čo, tým chodením sme aj ten koláč určite spálili.




Pa nabudúce <3

Komentáre

  1. Chodník korunami stromů jsem u vás zaregistrovala a rozhodně se k vám na něj chystám! :-) Tento rok jsem to nestihla, ale myslím si, že to stojí určitě za vidění a v dohledné době bych tam ráda vyrazila, pokud to půjde :-). Už jen z fotek to vypadá naprosto skvostně :-). Stezka korunami stromů je i u nás v ČR, na Lipně :-), ale tam jsem ještě nebyla (ale také to mám v plánu :) ) Já byla na Stezce v oblacích, kterou mám co se týká cestování blíž, je v Jeseníkách, v Dolní Moravě. Také určitě stojí za vidění, tu můžu doporučit z vlastní zkušenosti :-) i když vstupné je i tady docela mastné... Ale myslím si, že kdekoliv kde člověk vyrazí do přírody je nádherně... ten klid, čistý vzduch, na pročištění hlavy to nejlepší :-)
    Stydím se, ale ani v Košicích jsem ještě nebyla... ale zase už jsem si ze "seznamu" odškrtla Bratislavu! :D Tak jednou to budou i ty Košice :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ta stezka korunami stromů je úžasná, já jsem ji absolvovala jednou před pár lety na Lipně, mohla jsem s rodinou se podívat i do Krkonoš, ale vstupenky nám propadli protože nebyl čas... U vás to taky vypadá dobře :) Aspoň vím kam až bude klid mohu jét na dovolenou :)
    A jak se koukám na fotky s jídlem asi se pujdu nasnídat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jů tolik krásných fotek. Ten chodník a Košice, krásně jsi to nafotila a vypadá to tam nádherně. Hned bych se tam také zajela podívat :) A ty dobroty, to musel být velmi příjemně strávený den. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tipy na (letnú) kozmetiku

Jean-Paul Didierlaurent - Čitateľ z vlaku o 6:27

Poézia amatéra