Ako sa snažím nezblázniť?

Keď človek sedí doma, je ťažké aby nemyslel. Aj ja, čo mám svoj vnútorný svet pestrejší ako svoj reálny svet, som začala rozmýšľať ešte viac. A to som si myslela, že viac to už ani nejde. Dokonca moja hlava začala vymýšľať verše. Často som písala poviedky, no na poéziu som si netrúfla. A urobila som dobre, lebo to musí prísť samo. V hlave sa mi teraz začali samovoľne tvoriť rýmy. (úprimne, tu som chvíľu rozmýšľala, či tam patrí i alebo y)
Ale kam tým smerujem?
Je dôležité pre nás všetkých, aby sme si našli niečo, čo nám dodáva motiváciu, energiu, šťastie, úsmev. Môže to byť čokoľvek. Pokiaľ to neubližuje Tebe alebo niekomu inému. (as I always say) 
Tak som si povedala, že vám ukážem svoje vášne, veci čo ma držia pri živote, dávajú motiváciu dosiahnuť svoj cieľ. A môj cieľ nie je zložitý, len sa chcem stať doktorkou a byť v tom dobrá. (well, tak asi je to zložité)
Dúfam, že v niečom sa so mnou nájdete, v niečom možno nie, ale hádam vám odporúčim niečo, čo možno aj vyskúšate. ☺️

1. HUDBA

V tomto sa nájde asi každý. Asi neviem o nikom, kto by nemal rád hudbu. Líši sa len hudobný vkus. Každý si nájde to svoje. Akú hudbu počúvate vy? Moja srdcovka je rock v rôznych formách, ale mám rada napríklad aj klasickú hudbu a vlastne všetko, čo dobre znie a má dobrý text. Pomáha mi to v učení, ale aj pri športe a domácich prácach. Tento týždeň som si napríklad púšťala Nirvanu, The Beatles, Vivaldiho 4 ročné obdobia a Mira Žbirku 😂

Toto bol fakt najlepší darček na moje narodeniny.

2. KNIHY

Už pred veľa rokmi som našla záľubu v čítaní. Rada som chodievala do knižnice, kde bola skvelá atmosféra a veľa kníh. Zvyčajne si knihy požičiavam, no sem tam si nejakú kúpim. Väčšinou v zľave, v bazári alebo antikvariáte. Je to úsmevné, keď občas v knihe nájdete venovanie pre niekoho úplne iného alebo nejakú poznámku napísanú pre ďalších čitateľov. Milujem, keď má kniha už "niečo zažité". Zároveň tým šetrím prírodu, peniaze a dávam nechcenému novú šancu. Aj vy čítate? Určite odporúčam Stevna Kinga pre milovníkov trilerov a zo slovenských autorov Jozefa Kariku - či už jeho trilery alebo knihy s mafiánskou tématikou.

Plyšáky sú najlepšou prachovkou. 

3. TVORENIE

Pod pojmom tvorenie sa toho dá predstaviť veľa. Či už spomínané básne, poviedky, ale aj maľovanie. Momentálne dokončujem obraz na plátne, ktorý postupne maľujem už vyše roka.
Nedávno som sa dopočula o maľovaní žehličkou s horúcim voskom. Chcem si o tom naštudovať viac a možno niečo vyskúšať. Uvidíme, hlavne musím pohľadať, či máme doma ešte nejakú starú komunistickú žehličku, a či je funkčná.

Bolo ťažké nastrúhať si také pekné kusy.

4. OMAĽOVANKY

Možno by sa dali pripojiť k tvoreniu, ale predsa len som to oddelila, lebo vyfarbovať omaľovanky mi nepríde až tak zložité. Jednoducho je to niečo, čo vám už niekto predpripravil, a vy to len dokončíte. Antistresové omaľovanky pre dospelých začali byť populárne už pred pár rokmi. Je otázne, či sú antistresové naozaj pre každého, pretože aj mne občas príde stresujúce, keď vyjdem za čiaru. 😂

Začarovaný les od Johanny Basford. Našla som ho v zľave za 3 eurá, pôvodne stál 13,90. Rozdiel, že?
Občas mi ani 60 farieb pasteliek nestačí. 

5. ŠTÚDIUM

To je môj cieľ. Doštudovať. Preto musím mať pri učení dobrú náladu, čistú myseľ a vhodné podmienky. Potrebujem veľa farieb, prepisujem si totiž svoje poznámky z kníh, aby to bolo všetko prehľadné.



Tým by som skončila. V mojom živote sú dôležité aj iné veci, hlavne šport (to je kapitola sama o sebe, potrebujem veľa pohybu - ako pes uzavretý v byte), pobyt v prírode a aj nejaký ten kontakt s ľuďmi. No chcela som sa zamerať hlavne na to, čo môžem robiť doma. Seriály v poslednej dobe moc nesledujem, nejaké tipy možno dostanete v inom článku.

Akosi ma to písanie dnes vyčerpalo. Potrebovala by som sa prejsť, ale počasie vonku nevyzerá moc dobre. Pri mojom šťastí, by sa rozpršalo, keby som vyšla von. Možno si pribalím dáždnik a pôjdem.

Zatiaľ sa s vami lúčim a budem rada za každý komentár. ❤️

Komentáre

  1. Příroda, sport, to je pro mě to hlavní, bez toho bych asi nemohla být a zbláznila bych se. Proto jsem ráda, že i po dobu karantény nejsou zakázány vycházky do přírody nebo sportování v přírodě. Ale najdu se s tebou v hudbě i v knihách. Dříve jsem si knihy kupovala nové, ale za posledních pár let jsem si pořídila knížky pouze z bazaru nebo antikvariátu... přijde mi, že je to mnohem lepší, když se kniha využije víckrát... a jak píšeš ty - kniha má už něco odžité :-).
    V hudbě mám nevyhraněný styl, ráda si poslechnu cokoliv, co mě něčím zaujme... a může to být od Žbirky až po Ludovica Einaudi(ho) - asi se to nijak neskloňuje :-D.
    Jediné, v čem jsem opravdu neohrabaná je kreslení, malování, vybarvování... nebo celkově tvoření... prostě na to nemám buňky a moje díla jsou opravdu žalostná :D. Ale tak každý má něco :-)
    Držím palce do dalších dní a plno tvořivé energie ❤️

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Parádní článek, moc hezky napsané. Také jsem zavřená doma a snažím se chodit alespoň do přírody, též poslouchám hudbu - a jak ty zmiňuješ The Beatles, Nirvanu, či Vivaldi, to je hodně dobrý výběr a patří mezi mé oblíbené. Knížky, či omalovánky jsou rovněž skvělé, jak přijít na jiné myšlenky. A jinak moc hezký obrázek a vymalované omalovánky. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkné tipy!
    Já jsem na tom velmi podobně, učím se, dopisuju bakalářku, čtu, poslouchám hudbu, cvičím doma, protože bez pohybu by mi asi hráblo! Už tak jsem doma jako lev v kleci :D Z kreativních věcí si dělám diář.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ano ano, se všemi tipy souhlasím. Je to úžasné využití času.
    Teda.. s tou hudbou si mě dostala. To je fakt, vlastně neexistuje pravděpodobně žádný člověk, který by neměl rád hudbu. To je dost zajímavá myšlenka. Jinak já poslouchám taky nějakej ten rock, hardrock, hardcore, metalcore.. a samozřejmě i klasiku <3 srdcovkou mi je rachmaninov.
    A tvůj dárek k narozeninám je teda fakt pecka! Mám i za tebe radost :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zajímavý výběr hudby :D Já na klasiku nikdy moc nebyla... Mám spíš ráda pop, nojo, každý jsme nějaký :D Já se taky hodně učím, vařím, peču, cvičím a snažím se více číst. Baví mě to, ale většinou na to není moc času, tak teď už konečně je! :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  6. okrem práce sa tiežsnažím čítať, pracujem na sebe, konečne som sa dokopala cvičiť, chodím do prírody na bajk, pomáhať našim na záhradu. A snažím sa myslieť pozitívne.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tipy na (letnú) kozmetiku

Trash No.1

Jean-Paul Didierlaurent - Čitateľ z vlaku o 6:27