Možno trochu nostalgie.

Zdravím.
Ten čas ide akosi rýchlo. Prvý týždeň doma sa vliekol, no teraz? Všetko sa to akosi zrýchlilo. Už piaty týždeň som na samoštúdiu. Vyše mesiaca doma. Práve som zvládla test, tak mám celkom dobrú náladu.

Dnes sa chcem trochu venovať nostalgii. Určite aj vy máte občas tie chvíle, keď si spomeniete na niečo, čo ste mali radi v detstve/mladosti. Dlhé roky ste na to nemysleli, mali ste to schované niekde v šuflíku, alebo ak to bola činnosť, už ste to jednoducho robiť nemohli, lebo ste z toho "vyrástli" alebo už na to nebol čas. No a časom ste na to zabudli. Nie úplne, len to ostalo schované niekde najhlbšom záhybe mozgu. No a potom sa stala nejaká udalosť, prišiel nejaký impulz, ktorý vám to všetko vybavil. Koleso času zmenilo smer a dostali ste sa hlboko do minulosti - vašim srdcom aj mysľou. Zrazu prišiel taký príjemný pocit, naskočila vám husia koža a mali ste silnú túžbu usmiať sa.
Áno.
...
Ešte na základnej škole som čítala Harryho Pottera. Už neviem koľko som mala vtedy rokov. Postupne som prečítala všetky časti. Jednu za druhou. Boli dosť hrubé, obzvlášť 4. a 5. časť. No to ma neodradilo, v konečnom dôsledku sa mi tých strán zdalo ešte málo.
Odvtedy som Harryho nečítala. Knihy som nevlastnila, mala som ich požičané len z knižnice. No filmový maratón som si dala viackrát. Filmy som videla v slovenčine, češtine (nie všetky) aj angličtine. Či už sama, alebo s niekým. Minulý rok sme si s Blondiačikom pozreli všetky časti v priebehu možno dvoch týždňov?? On ich predtým nikdy nevidel ani nečítal, musela som ho preto "zaučiť" a "uviesť do problematiky" 😄 A nakoniec sa mu to aj celkom páčilo. Akurát po 6. časti nevedel pochopiť, prečo je Snape moja obľúbená postava. Pretože nevedel, čo sa stane v 7. časti. Nechcela som mu to dopredu prezradiť, pochopiteľne.

No knihy boli pre mňa omnoho väčším zážitkom. Koncom januára som narazila v jednom kníhkupectve na Harry Potter a Prekliate dieťa  vo veľkej akcii.


Pravý Potterhead vie, že je to pokračovanie po 19 rokoch. Nevedela som, čo od toho čakať. Bude to len marketingový ťah alebo skutočne cenné literárne dielo? Bála som sa toho, nechcela som sa sklamať. No knihu som otvorila a začítala sa. 
Tu nastal pocit nostalgie. Vrátilo ma to naspäť do tých časov, keď som s Harrym na kolenách sedela v obývačke na gauči a čítala, keď mi mama hovorila, že čítam príliš veľa a ja som dúfala, že mi to nezakáže. 😏 No inak to nešlo, nevedela som sa od tých kníh odtrhnúť. 
No a 8. diel ma nesklamal. Rowlingovej pútavý štýl písania ma odjakživa fascinoval, fascinovalo ma aj to, aký úžasný čarodejný svet dokázala vymyslieť. Chcela som v tom svete žiť (a stále chcem). A stále čakám, kým mi príde list z Rokfortu (Hogwards, Bradavic, whatever...) Sova asi zablúdila. 
Raz, keď budem veľká (to už asi som)...
Pokus číslo 2. :  Raz keď budem zárobkovo samostačná, kúpim si všetky diely v angličtine a prečítam si ich. Uvidíme, či budem aj pri tom mať ten pocit nostalgie. Dúfam, že áno. A ak náhodou nie, tak pri ďalšom raze určite áno.

Mám nachystaný čarodejný prútik, keby náhodou ten list ešte prišiel. Poctivo nalakovaný, dvojfarebný, 24,5 cm, už neviem z akého dreva. Asi jabloň 😏


Zatiaľ sa s vami lúčim, idem si po ťažkom dni ešte trochu oddýchnuť. A zajtra nasleduje ďalší deň a ďalší test. 

Komentáre

  1. tu jsem manželovi taky koupila, máme všechny díli Harryho i všechny filmy a když jsme byli v Londýně, tak jsme jeli i do těch studii kde se to natáčelo, peckaaaa :https://cz.pinterest.com/timakamishiro/foto-harry-potter/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je nádhera. Aj ja by som rada navštívila tie štúdiá. :)

      Odstrániť
  2. To je kouzelné :-) sice nejsem fanoušek HP, ale mám okolo sebe mnoho lidí a známých, kteří ho také zbožňují... nejen filmy, ale také knihy :-). Já jsem v poslední době chytla tak moc nostalgickou náladu, že jsem začala lovit po antikvariátech knihy, které jsem četla v dětství, ale byly jen půjčené... ono není občas na škodu zavzpomínat, vrátit se do těch časů... a vlastně žít vším tím krásným :-)
    Ale i když nejsem takový velký fanda, zajímalo by mě místo, kde se to všechno natáčelo... respektive studia, které zmiňuje v komentáři Tilda :-)… moc ráda bych se tam podívala... to musí být zážitek na celý život :-) a co pak pro velké fanoušky HP :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Postava Harryho Pottera je dnes už opravdu velkou legendou a kultem. Jsem ráda, že ho máš také ráda, filmy jsem viděla tedy všechny. Já mám nějaké knižní díly doma, ale přiznám se, ještě jsem nepřečetla ani jeden díl celý, to jsem ostuda no, musím to napravit :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tipy na (letnú) kozmetiku

Trash No.1

Jean-Paul Didierlaurent - Čitateľ z vlaku o 6:27