Tipy na (letnú) kozmetiku

 Zdravím.

Leto pomaly končí, a musím povedať, že tento rok pre mňa ubehlo akosi rýchlejšie. Bude to asi tým, že sa mi skúšky pretiahli až skoro do konca júla. Ale nevadí, nemôže byť stále len dobre, to by bolo príliš podozrivé. Či nie? 

V máji som vám dala nejaké tipy na kozmetiku. Tak som si povedala, že aj teraz, po troch mesiacoch, vám ukážem nejaké moje kozmetické objavy. Ale zároveň aj obyčajné veci, ktoré používa každá žena, z môjho posledného nákupu v drogérii. Na to, že už od toho spomínaného článku ubehli  tri mesiace, som toho až tak veľa nekupovala. A som za to rada, moja cesta k minimalizmu a ekologickému životu sa čím ďalej zrýchľuje. Tak poďme na to.

Ešte chcem spomenúť to, že sú to len tipy pre vás. Možno niekomu pomôžem v rozhodovaní, možno niekoho inšpirujem ku kúpe. Ale zároveň budem rada, ak aj vy mne dáte nejaké kozmetické tipy. Vzájomná pomoc je pre mňa dôležitým prvkom. Ono, žiadna vec nebude vyhovovať všetkým. Ale kým nevyskúšaš, tak to nezistíš. 

Pre mňa snáď najdôležitejšou kozmetickou vecou v lete je opaľovací krém s faktorom 50 (tak fajn, až po dezodorante, haha). Nemám rada, keď mám až príliš opálenú pleť. Preto keď viem, že budem dlhšiu dobu na slnku, vždy sa natriem. Dodá to zdravý vzhľad mojej inak bledej pleti, ale nebudem červená. 


Pri odličovaní som vymenila klasické jednorázové tampóniky za tieto, ktoré sa dajú prať. A som spokojná. Neprodukujem toľko odpadu. Aj keď pranie spotrebuje nejakú tú vodu, stále by to malo byť ekologickejšie, ako kupovať jednorazové a vyhadzovať ich. 
Avšak na fotke môžete vidieť rozdiel medzi už opraným a ešte nepoužitým. Už teraz odhadujem, že nevydrží tak dlho, ako by som chcela. 
Máte s nimi alebo s nejakými podobnými skúsenosť?


Klasika do zásoby. Ak používate ekologickejšiu variantu pri holení, ktorá sa vám osvedčila, budem rada za tip. (no a pri mojom holení sa často hodia aj tie náplasti, haha)


Toner s nádhernou tymiánovou prírodnou vôňou rozhodne odporúčam. Nie je ale vhodný na veľmi suchú pleť. 


Možno ste už počuli o týchto kryštáloch namiesto klasických deodorantov. Stačí ho navlhčiť vodou, potrieť oblasť podpazušia a hotovo. Nemôžem povedať, že by na mňa fungoval na 100%, ale určite pomáha. Nemá žiadnu vôňu a za ten mesiac, čo ho používam, som si nevšimla, že by z neho ubudlo.  


Taktiež prvýkrát v živote skúšam makeup. Zvolila som od značky Catrice, od ktorej bežne používam korektor. Sedí mi skvele. Oproti korektoru je tekutejší a menej kryje. Takže určite vhodný na leto. 
Som práve zvedavá, či tieto produkty využijem aj v zime, pretože sa mi pleť mení podľa ročných období. Máte to tiež tak?
Vitamínové sérum od rovnakej značky obsahuje 10% vitamínový komplex (vit C, E, B3). Mne pomáha s jazvičkami po akné. Naozaj pomáha, miznú mi rýchlejšie. 


Ďalším produktom, ktorý skúšam len krátko, je tento gél na vyrážky s kyselinou salicylovou. Vyrážku rýchlejšie vysuší. Funguje, ale len na menšie akné, no snáď aspoň trochu pomôže aj s väčším a hlbším. 


Na záver pleťový krém od Ziaja. Milujem jeho uhorkovú vôňu. Je vhodný na mastnejšiu, zmiešanú a normálnu pleť. Takže u mňa zas len na leto. Zatiaľ si teda užívam toto obdodie, kedy ho môžem používať :) 


A to je všetko, snáď som na nič nezabudla. Určite mi do komentáru napíšte, či s týmito produktami máte skúsenosť a ako vám sadli. Budem len rada. 

Pekný deň.

Mirka.


Komentáre

  1. Já se opaluju ráda, ale s tím mazáním jsem někdy hodně nezodpovědná (ale snažím se nebýt) jen občas zapomenu... musím zaklepat, že se většinou nespálím... nejraději bych byla, kdybych měla takovou lepší/zdravější barvu pořád, protože když skončí léto, jsem hodně brzo bílá jak Sněhurka, až nezdravě :-( a to mě vždycky štve :-D ...co se týká odličování, zatím používám jednorázové tamponky, ale o těchto pratelných jsem už slyšela a uvažuji o nich :-) zajímalo by mě, jakou budou mít životnost...
    Catrice je skvělá značka! Nedám dopustit na jejich korektory, mám od nich i podkladové báze a fixační sprej (ale ten je moc parfemovaný a nevyhovuje mi, takže si ho už nekoupím) uvažovala jsem i o koupi tohoto séra a asi si ho po tvé pozitivní recenzi i pořídím :-) ... používám i make-up, ale teď, když jsem opálená mí nesedí odstíny :/... tak zase v zimě :-)
    Další mojí srdcovkou je ZIAJA :) Měla jsem i tento okurkový pleťový krém, ale nesedl mi... nadělal mi neplechu na pleti :/ na léto od nich používám pleťový krém z té jejich ARGANOVÉ řady, s arganovým olejem :-) to je také nádherná vůně a je hutný tak akorát, sedí mi... teď už ale plynule přecházím na řadu Sensitive, která mi jakmile začíná být zima a surovo vyhovuje víc :-) noční krém ale používám přes celý rok, z té řady Sensitive... pro moji citlivou pleť, občas suchou a hodně náchylnou na akné je to akorát! :)
    A Ziaja má také skvělé čistící/odličovací gely, tonika... na ty nedám dopustit... :-)
    A jinak DEO krystal mám také doma, zatím nerozbalený, čekám až dopotřebuju aktuální deo a vrhnu se na něj, tak jsem zvědavá :-)
    Skvělý článek, plný inspirace a tipů ♥ děkuji za něj ♥ :) moc se mi líbil!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Mirko. Děkuju za výborný článek na přírodní kosmetiku. Promiň, že odepisuju dýl, všimla jsem si toho článku až dnes, jinak si čtu tu knížku, jak jsem psala a snažím se ale taky víc omezovat být na internetu, nesvědčí mi to a tvoje stránky jsou ale výjimkou, uklidňují mne. Opalovací krém super věc. Tamponky vypadají komfortně a hezky, zkušenost s nimi bohužel nemám a až teď o nich vím z tvého článku, takže děkuju za inspiraci, jsem ráda, že jsi je objevila. Snad jsi s nimi tedy spokojená a ano určitě jsou asi ekologičtější, což je jedině dobře. Holící strojek používám elektrický, protože bych se asi pořezala, ale po strojku je pak akorát strniště, nepříjemně to může svědit a tento strojek je asi ale vhodnější na používání, pořád se rozhoduju, jestli zvážit tento typ strojku nebo jiný. Mám nevýhodu zrovna, že mám chloupků bohužel hodně a není to příjemný pocit, takže musím holit častěji. No co nadělám ale, každý člověk to má jinak. Toner je rovněž skvělá věc, ale mám zrovna hodně suchou pleť. To vitamínové sérum si pořídím, mám problém s jizvami po akné, na obličeji ne, ale bohužel jinde po těle. Ten deodorant musí být suprový, o tom jsem ještě neslyšela, že se to vlhčí vodou. Gel na vyrážky také šikovný pomocník. Koukám máš asi v té kosmetice podobný názor si myslím i problémy a to jsem ráda tedy. Sama jsi psala, že se nelíčíš a přirozené ženy jsou i tak hezké, někdo může mít jiný názor zase, je to těžké no. O pleťovém krému jsem slyšela, ale bohužel nepoužívám. Měj se hezky, budu se těšit na napsání a článek se mi rovněž moc líbil, povedl se ti. S pozdravem Nikča

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tyjo skvělé tipy! Musím vyzkoušet ten krystal na podpaží a sos gel na akne :) vypadá to skvěle a baleu jako značku mám strašně moc ráda :) levné a fakt super :)
    Jinak ty eko tamponky jsem si vyrobila ze starého ručníka a mám ze sebe dobrej pocit :) Teda, příště bych si ho mohla udělat z nějakého víc fluffy, abych si tu pleť tolik nedřela, ale i tak jsem spoko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Takové eko tamponky jsem chtěla také sehnat! Určitě je to lepší varianta než jednorázové.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Trash No.1

Jean-Paul Didierlaurent - Čitateľ z vlaku o 6:27